Kwaliteit & veiligheid

Kwaliteit is mensenwerk, het komt voor een groot en belangrijk deel tot stand tussen mensen. Tussen u als cliënt en de zorgmedewerker. Elke situatie is uniek en vraag van de medewerker om de manier waarop hij of zij zijn werk doet en met u omgaat, aan te passen aan dat wat u op dat moment nodig heeft. Soms ontstaat er spanning tussen dat wat de medewerker vanuit haar vak moet doen en uw specifieke vraag. Het belangrijkste is om hierover met elkaar in gesprek te zijn en te blijven en steeds te zoeken naar de best passende oplossing.

Kwaliteitssysteem Zinzia

In ons document Visie op kwaliteit en het kwaliteitssysteem staan de visie, het beleid en de werkwijze van ons kwaliteitsysteem verder uitgelegd. Overigens is ons kwaliteitsysteem gecertificeerd middels ISO 9001:2015.

Kwaliteitskader en het zelfportret

In het kwaliteitskader staat beschreven wat goede verpleeghuiszorg is. Voordat dit kwaliteitskader bestond, had Zinzia een kwaliteitzelfportret. Vanuit de behoefte om open en transparant te zijn naar de buitenwereld over wat wij doen en waarom.  In dit digitale zelfportret stond onze visie op kwaliteit en informatie over ons kwaliteitsysteem, onze plannen voor de komende tijd en de resultaten van verschillende soorten kwalitatieve en kwantitatieve metingen. Daarnaast was er ruimt voor ervaringen van cliënten in de vorm van verhalen, filmpjes en foto’s. Met de invoering van het kwaliteitskader in 2017 werd het maken van een kwaliteitsplan en -verslag verplicht. De ervaring die Zinzia heeft opgedaan met het zelfportret kwam goed van pas. Inmiddels is het zelfportret omgevormd tot het kwaliteitsplan – en verslag in combinatie met een publieksversie van het jaarverslag.

Kwaliteitsplan en kwaliteitsjaarverslag

In ons kwaliteitsplan staat beschreven op welke manier wij het komende jaar gaan werken aan het verbeteren van de kwaliteit. In het Kwaliteitsjaarverslag verantwoorden wij wat wij afgelopen jaar hebben gedaan.

Deel uw ervaring

Uw mening is belangrijk voor ons. Het helpt ons om onze kwaliteit verder te verbeteren. Daarom zouden wij het fijn vinden als u uw naaste uw ervaring met ons deelt. Dat kan via www.zorgkaartnederland.nl. Zoek ‘Zinzia’ en kies de locatie waarvoor uw een waardering zou willen achterlaten. In een oranje balk ziet u de tekst ‘Waarderen’, klik hierop en u hoeft alleen nog maar een reactie te plaatsen. Mocht er onverhoopt iets niet goed zijn gegaan, ook dan horen wij dat ook graag. Klik hier voor alle informatie over de manier waarop wij omgaan met klachten.